Friday 22 June 2007

bermula di rumah

Sudah hampir seminggu dok umah mak kat Bukit Kapar ni...nyata Inas terlalu seronok sbb dpt main ngn acik Aqil n atuk ayah dia..bermula saat cuti ni, mama try ajar inas tak pakai pampers.. malam jer.. tapi, budak baru nak belajar tak pakai pampers kan, sekejap2 "mama, nak kencing".. tak pe la..harap2 lepas ni die tak guna pampes lagi lah..dah besar pun..kalau ikut tahun, dah 3 tahun.. cuma, susu botol mmg tak nak lepaskan lagi.. takut jd macam sesetgh budak yg parent die tak bg lg guna botol susu, so tak nak minum susu dah...maka, bermulalah episod susut berat badan..

Malam tadi, tido berdua ngan Inas kat highway.. baba inas tido umah member, almaklumlah Bangi ngn bukit kapar ni bknnye dekat.. seminggu 2 kali baba inas tido sane.. waa... Windunyer... cepatlah baba balik... inas pun memalam asyik tanye "baba mane?"... sian die.. tapi, kalo baba die ada dpn mate, buat tak heran jer.. inas .. inas... isy, rindu betul ni kat hubby... cepatlah petang berlalu..

Erm, Siti dapat offer sambung study kat UTM Skudai.. alamak, kena anto lagi ar jawabnyer... uish. jauh tol... nasib baik la Sabtu depn sih cuti lagi.. sian abg jer..mesti die penat.. Awi lak dah nak abis praktikal 30 hb ni... pastu 9 hb Julai, die g UTM Skudai lik... bestnyer, jap lgi die konvo...cepatla aku abis cam adik aku tuh.. mesti meriah kalo konvo aku nanti... alamak, malu lak, anak aku dah beso time tuh.. tak perla, bole glamer skit.. ;)

Oh yer... arini kena anto mak g sek baru.. ni nak lepas geram sikit.. ade ker patut, mak aku yg tak de lesen keta dan baru dapat lesen moto dan jenis yg terketar2 bawak moto kalo bersimpang ngan lori besar tu bole di tukarkan ke sek ren agama Nurul Ehsan, Sg Pinang... sian mak aku.. mmg buat aku menyumpah jgk kat org yg berkenaan.. mane taknye, sek ren agama kt bkit kapar ni ada 2.. sek Timur n Barat... mak dah berkhidmat sekian lamanya kat sek ren agama bukit kapar barat tu hampir 18 thn.. tup2, ditukar ke Sg Pinang Klang.. yg sek timur n barat lak dedua tak de guru besar sampi sekarang.. senarnye mak tak kisah kalo tak dapat jwtn guru besar tu.. yg penting dekat ngan umah.. iyelah... adik bongsu, si Aqil tu baru darjah 1.. sape yg nak nganto n amik.. lagilah syarat baru, kena ikut ofis hour.. kalo punch in kul 9 lik kul 5..kalo punch in kul 10, lik kul 6.. tak ke naye si Aqil...tapi wat sementara aku dok umah ni ok lagi...leh aku uruskan adik.. Grrrr... geram tul ngan pihak perjawatan.. padahal, ramai lagi guru besar yg dok sekitar klang, yg ada keta n lesen, yg dah biase g sane sini jauh2 seniri.. saje jer..erm... ni mulala nak mendoakan yg tak baik tuk org tu...astaghfirullahal Azim...

ntahla.. kalo kitorg sume dah tak de kat umah, cane tak si Aqil tu.. kalo ujan lagi kesian mak aku.. harap2 dinudahkanlah segala urusan mak aku tu.. GERAMMMMMMM....
>

0 Tinta Kamu ...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
-:: Tinta Mama with Love ::-