Wednesday 1 February 2012

Mengapa Rasulullah SAW melarang kita minum sambil berdiri???

Greeting Text

Mengapa Rasulullah SAW melarang kita minum sambil berdiri???

Ternyata secara perubatan, dlm tubuh kita terdapat penapis sfringer. Saringan tersebut dapat terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum belum 100% steril untuk di olah oleh badan. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh sfringer kerana tertutup. Air yg tidak tersaring oleh sfringer terus masuk ke kantung kencing, boleh mnyebabkan penyakit kristal ginjal.


Subhanallah, tiap perintah dan larangan Rasul pasti bermanfaat bgi umatnya!Terapi air putih -

1. Minum 2 gelas air setelah bangun tidur dpat membersihkan organ-organ internal.
2. Minum segelas air 30 minit sebelum makan dapat membantu fungsi seluruh pencernaan + ginjal
3. Minum segelas air sebelum mandi dapat menurunkan tekanan darah
4. Minum segelas air sebelum tidur dapat mencegah stroke Myocardial infarction (Serangan jantung)


>

8 Tinta Kamu ...:

Unknown said...

Assalamualaikum... Subhanallah... bukan saja banyak manfaatnya tpi kita juga dapat pahala dengan mengikut sunnah Nabi nie... Semua suruhannya utk kebaikan... terima kasih onfo nya...Wassalam...

Unknown said...

Assalamualaikum... Subhanallah... bukan saja banyak manfaatnya tpi kita juga dapat pahala dengan mengikut sunnah Nabi nie... Semua suruhannya utk kebaikan... terima kasih onfo nya...Wassalam...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

nice sharing..

suwara entertainment said...

thanks for sharing mama kaisah.. :)

Tinta Mama said...

waalaikumussalam wbr...

betul tu NoorHafiy..semuga ada pahala dan ganjaran dariNya...

MamaKaisah said...

Cik mun : sama2 kita amalkan...

Anna Mohamed Amin said...

Air yang diminum, disaring dalam usus besar dan ginjal. BUKAN DI DALAM PERUT ATAU ESOPHAGUS. Sfringer tak wujud dalam kamus perubatan, namanya bukan sfringer tetapi "SPHINCTER". Sphincter ni terletak di antara esophagus dan perut. Usus besar terletak selepas perut. Sphincter ni fungsinya untuk elakkan air dan makanan daripada tertolak balik ke mulut selepas makanan & minuman kita berada di dalam perut. Kalau sphincter kita rosak, kita akan senang kene reflux, iaitu senang muntah selepas makan. BUKAN AIR TAK DAPAT DISARING.

Air yang masuk ke ureter akan disaring oleh ginjal. Jadi, tak kisah la kita duduk ke baring ke berdiri ke, air akan diserap di dalam usus besar, ginjal & saluran darah. TAKDE KENE MENGENA DENGAN "SFRINGER" DI SINI YE TUAN TUAN DAN PUAN PUAN! sebab sebenar kita tak digalakkan minum semasa berjalan atau baring, ia mmg boleh merosakkan sphincter kita, tapi bukan merosakkan penyerapan air ke dalam badan atau saluran kencing, tapi menyebabkan kita tak boleh telan makanan dengan sempurna dan senang muntah. Tapi kalau minum berdiri dan tak bergerak, masih lagi tiada kesan sampingan yang memudaratkan.

Kristal ginjal pula disebabkan oleh intake gula yang berlebihan dan kurang minum air.

TOLONG JANGAN SEBARKAN FAKTA-FAKTA PALSU!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
-:: Tinta Mama with Love ::-