Monday 20 August 2007

Gathering SgBert PMR '97 n SPM '99






















































Sabtu lepas 18 Ogos 2007 jam 8.30 mlm sesi pertemuan antara bekas2 pelajar SgBert batch kitorang (PMR '97 dan SPM '99) bertempat di Quality Hotel, Shah Alam.. memula macam excited sgt nak g. pastu kurang excited sebab bayaran RM65 per head for ex- dan RM45 for pasangan. Last2 macam teringin sangat jumpe member2 lame sbb dengarnye Mimi, Noor dan Ann nak datang. so, last 2 week kitorg gi lah umah Farhana Fadzillah Husaini utk wat pembayaran.

Majlis tu boleh la.. penuh gak dengan gelak tawa. cume member2 yg amat2 aku harapkan kehadiran mereka tak de.. sedey ma.. anyway, kitorang (mama,baba n inas) duk semeja ngan Tipah, Nana, Remy, Aizan n dua org lagi yg aku dah lupa nama diorang. sesi pertama berjalan lancar ngan ucapan aluan oleh ust Zawawi.. tak lah panjang lebar ucapan die sbb sume org dah lapo. Pastu waktu makan... herm... gitu jer menu yg ade.. Belasah je la...

Tengah2 makan tu, inas boleh plak muntah.. nape la tetiba jer muntah, sbb siang tu elok jer die main2 .. sihat walafiat lagi.. mujur bawak baju lebih. tak pasal2 inas kena mandi kat toilet hotel tu. then, sambil2 makan ada cabutan bertuah n sesi permainan berkumpulan. masing2 tertungu2 gerangan yg amat bertuah malam tu. aku pun pikir, kalo lah dah bayar banyak tu tak gak bertuah, sedey tu.. main berkumpulan lak, mase wat puzzle lencana sekolah senarnye group kitorang siap dulu.. tak puas hati betul aku dibuatnye sbb arahan die tak betul. memula kata group yg siap dulu, angkat tangan. kitorang pun angkat tangan. tetiba diorg ubah arahan suh sape cepat siap bawak ke depan stage. La, pulak.. ade satu gruop tu siap lps kitorang tapi disebabkan meja diorg dekat je ngan stage, budak laki tu lari pecut..so, kitorang dikira no 2.. plak tu, depa nak yg no 1 jer sampai kat stage.. bengangye kitorang... tak pe.. tak de rezeki..

Last2 dapat gak nombor bertuah.. abg punya no naik. no 3 dan aku rasa mmg itu nombor bertuah aku sejak kawin ngn abg.. contohnye beday aku 14hb 3, abg 13hb 6, inas 03hb11.. pastu byk lagilah. aku yg amik hadiah. dapatlah CD container. suka sangat inas dapat hadiah tu.

pastu, game2 lain biase jer.. lawak2 pn dah biase dengar. malas nak participate dah sbb 1st game diorang bagi arahan tak betul.. geram.. pastu sesi bergambar.. dahla pinjam kamera Ati. tak terer guna lak tu, alih2 pic banyak goyang dan tak cantik. sedey lagi. mase nak balik tu Inas dah ngamuk, nak belon. mujur tak ramai budak2 baya inas. kebanyakannye baby lgi. so, inas pun dengan selamba bawak banyak belon2.. sampai tak muat letak dlm keta. dan semestinye dengan adanya belon2 tu mencetuskan perkelahian antara inas dan acik Aqilnye.

So, overall majlis tu bg aku.. biasa je.. banyak yg perlu dibaiki lagi.. harap2 tahun akan datang kalo nak wat lagi pastikan ada acara menarik, sediakan hadiah yg lbh banyak sbb mesti sume teringin nak dapat hadiah. dan, the most important mesti makan sedap sbb dah alang2 buat majlis kat hotel biarlah makanan yg paling sedap dan bukan macam yg selalu aku mak kat umah tu..
>

1 Tinta Kamu ...:

Anonymous said...

Thanks for writing this.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
-:: Tinta Mama with Love ::-