Friday 30 November 2007

Rehlah di Pizza Hut


















Janji terpaksa ditepati.. sian Mr Malek terpaksa keluar duit tuk belanja kami sume.. 28 org ..

Kami berkumpul kat tepi ITD lab around 3.30pm.. pastu bila suma dah sampai, apa lagi.. posing dulu... tak silap aku ade 6 camera semuanya.. so, terpaksalah suh sorang brother yg kebetulan ada dekat2 ngn kitorang untuk amik gambar.. penat berposing.. then, kami pun bertolak ke pizza hut Wangsa Maju menaiki 6 buah kereta.. aku, Sitah dan Tim tumpang keta Shibah.. kancil yang comel tu.. sambil2 tu aku belajar2 gak canner nak guna auto.. lupa ma.. last aku bawak keta auto tahun 2000.. 7 thn tu.. biasa manual je..

On the way nak kuar UIA tu macam baraan nak gi raya plak.. Shiba sajer nak blakang skali.. sonok tengok berderet2 walaupun cuma 6 bijik keta je..sape naik keta Mr Malek bestla.. keta baru tu.. Hyundai.. raya aritu baru kuar plat tu.. elok je kitorang sampai.. ujan pun turun mencurah2.. rahmat ..

Pastu bile waiter2 (betul ke gelaran yg aku bagi ni) kat pizza hut tu dah siap susun2 meja tuk kitorg, tetiba Yana bg cadangan suh tukar sket susunan tu.. kitorang sih kat luar time tu.. tapi dapat agak sebab nampak waiter2 tu geleng pale... hehehe.. banyakla pulok songeh kitorang nak cenggitu cenggini...bila dah berebut tempat, masing2 pun berposing la..konon2 posing sebelum makan.. macam2 gaya ada.. siap amik gambo pinggan, sudu dan garfu pun ada (aku ler tuh...hihihi) nak wat canner, aku mmg suke amik gambo..apa saja...

First hidangan yg sampai, onion bread (aku panggil roti bakar sebab rasanya macam roti yg aku bakar jer) dan mashroom soup. pelik tul aku ngn dak2 sebelah aku ni.. ade yg sampai abis 2 mangkuk.. aku separuh pun tak lagi..pastu air pun sampai.. aku suh Yana mintakkan air kosong.. waiter tu kate diorg tak provide la pulak.. ais kosong bolehla katanya.. sabo jer la.. bukan pe, berjug2 air yg diorg bagi tu, sume air gas.. tekak aku ni sensitive sgt ngn air gas..tp, tuang gak la..separuh jer..

Then, hidangan utama pun sampai.. Pizza .. ade 12 jenis yang Mr Malek order..besar2 plak tu.. maksudnye sume jenis pizza yang ade dalam menu tuh.. pergh...melayang duit sir.. sian die.. aku senarnye tak kisah kalo sir nak belanja kat mana2 pun.. dlm UIA jer pun ok.. kalo sir tak belanja pun tak pe.. sebab aku rase sepatutnye, kitorang yg kena belanja sir.. paling penting bagi aku, sume lulus.. tp sebab ade yg teringin sgt nak pizza kot.. ikut jerla.. malu plak nak bersuara itu ini.. tp kalo makan kat McD atau KFC mungkin kurang sket kot kosnye... ;)

Punyelah kecoh mase makan tu... tak sudah2 bergambonye.. aku gak lah tu.. pelik rasenye sebab bebudak ni boleh makan 3-5 slices pizza tu.. aku 1 slice pun payah nak abiskan.. air gas aku pun punyelah susah nak surut.. lastly aku berjaya perabihkan sup cendawan dan air gas tu.. diorang rilek jer minum bergelen2 air tu... budak2 zaman sekarang...

Yang paling wat aku tak tahan gelak sebab diorang guna istilah computer.. mentang2la baru certified.. disk partitionlah.. formatla..recycle bin la.. hibernate lah... dan macam2 lagi.. budak2 laki dan sir pun tergelak sakan bile dengar kitorang guna istilah2 tu.. hihiihii...Pastu bile dah abis makan (kitorang punyelah baik, siap kumpul pinggan2, sudu2 dan garpu2 kotor, konon nak mudahkan kerja waiter2 tu la), kami wakilkan Amir tuk bagi cenderamata kat sir.. yang tak seberapa dari kami.. sorry sir, tu jer yg sempat kami cari..(yana, muna and the geng punye idea)..dan, mama sempat suh Imi mintakkan belon tuk inas.. dapatlah 2 bjik.. hihihi

Bile nak balik tu.. masing2 sedih.. rase sekejap sangat ngn sir tapi dah rapat.. best ar sir belajar ngn sir.. sir sentiase ajak kitorang jadi trainer cam die.. insyaAllah, kalo diizin Tuhan dan ditakdirkan untuk jadi trainer, mungkin akan jadi... nothing impossible kan.. hendak seribu daya...pastu sebelum balik kitorng sempat posing utk last kopek punye kat depan pizza hut tu.. tq very much sir..moga kenangan dan memori itu terpahat untuk selamanya..

.....kami pun pulang...

Panjangkan citer kitorang..eh, citer aku...hihihi...




>

0 Tinta Kamu ...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
-:: Tinta Mama with Love ::-