Tuesday 1 January 2008

New baby...




Salam alaik..

Lama betul tak update blog ni..busy kot,walaupun sem ni sebenarnye subjek 4 jer..tapi kelas petang dan malam. mmg jadual jadi tunggang-langgang. bru jer semalam gi department dan drop IRSM sebab kelas hari Sabtu. bukan pe, sian laki dan anak aku nak bersama. Dah la malam ade kelas, kalo sabtu Ahad diganggu memang tak bernafas aku jadinye. sorry la member2 yg terpaksa amik gak kelas tu sebab ramai tak ade waktu yg sesuai. Lecturer ramai part timer, pepaham jer la. hopefully, sem 1 nanti bukan lecturer yg sama..hihihi..

Herm, nak citer tentang our new baby. MyVi namanye. Gold. 1.3 ezi @auto(walaupun tak dpt word tu sbb naper ntah). yang penting keluasan, tecnology dan aircond amat cemerlang buat masa ni. PUAS HATI kata abang aku. Bukan saje nak tukar keta baru, tapi condition Iswara (BHE) tu tak mengizinkan. macam2 problem starting mase memlu dapat keta tu lagi. Aircond dah byk kali problem yg mana hubby dan inas dan aku seniri terpaksa hadapi (half cook abg kate) bile masuk waktu panas terik. kalo hujan, masalah gak. pastu power window, lampu emergency, lampu pintu dll. malas nak ingat benda2 tu.. Anyway, senarnye kiteorang sedih gak nak pass keta tu kat dealer tu sebab keta tu byk beri kenangan suka dan duka kami sekuarga. keta tu banyak jasanya. Inas pun membesar dalam keta tu. apa nak buat, jodoh kami dengan Iswara Perawan Yellow tu tak panjang (dlm 4 tahun jer).. Terima kasih atas jasa dan baktimu BHE...

Nak jadi cerita, tak de sape tau kami order MyVi gold tu kecuali Ajib dan Kak Sofia. So, bile dah dapat MyVi ty, gempak la sume orang. Best tul mase tu...Kak Elly pun tukar Waja, manelah kami larat pun kalo nak angkat Waja cam diorang..bak kata aku kat abg mase nak pilih2 keta dulu, say No to proton...hihihi..hope Myvi ni terus cemerlang sampai waktunya...tp, mmg satisfied ngn MyVi tu.. sgt2..

Inas plak, esok (2 Jan 2008) mula sesi persekolahan barunye kat EDUCARE, Uia..sukela inas sebab dapat sekolah baru, kawan baru, cikgu baru. siap ade playground lagi. plak tu dalam time table diorang, silibus mmg menarik. Antaranye ade gardening, swimming and water playing and etc. dewan makan pun menarik, rase macam diorg masuk asrama plak. menu pun ok.. bilik2 sume berair cond kecuali toilet. yg paling best sbb yuran pun berpatutan RM130 utk undergrade student.. so, bole save skit. cume, nanti kalo aku dapat tempat praktikal jauh dari Uia, kenalah bayar gak walaupun tak hantar die.free free jer.. tak per la.. terkorban duit laki aku...hihihi

Pasal praktikal plak, belum dapat tempat lagi sebab department tak siap lagi surat aku.. aku ni pun satu, byk sangat address aku bg suh akak tu wat kan surat..hihihi.. lantakla, dah diorang kate boley.. yg penting aku dapat surat jawapan. doa2 harap dapat tempat yg aku nak la.. amiiinnn... ok la.. tu jer buat kalo ni.. lain kali sambung lagi...bubbye !! watchout...
>

0 Tinta Kamu ...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
-:: Tinta Mama with Love ::-