Wednesday, 6 July 2011

Gigi


Salam semua...ni nak citer sket pasal gigi... petang semalam kami sekuarga (mama, baba, kakak einas) gi jumpe Dr gigi.. kakak einas cabut gigi bawah dia sebab dah goyang sangat.. mama plak cuci gigi (sebab dah berkurun lama x berani jumpe Dr gigi)... baba tampal gigi...


Nak kata bayaran mahal sgt pun, rasa berbaloi sebab gigi sudah bersih!!!! tada.... bestnye nak senyum2 kambing (hihi)...
Dr pesan untuk kakak einas jangan bg makan makanan panas dulu sbb nak bg gusi kecut sikit sementara darah kuar lagi..so, solutionnya kena makan ais krim...(pelik tak???)..suka yang amatla si kakak...

Dr pesan kat mama, kena flos gigi selalu.. alamak, mama ni memangla tak rajin nak flos gigi.. gosok gigi rajin le.. masa Dr cuci tu, mak ai...ngilunye...tak la sakit pun... hah, sekali kumur, keluar semua kotoran (plak gigi) yang dah jadi hitam dan tebal....(malu je kat Dr tu)... so, Dr bagi mama ubat kumur2 untuk bersihkan gigi...


Dr pesan kat baba pulak...ape ek...oh ye, suh datang check up lagi kalau still sakit yang dah ditampal tu...(pesan mama utk baba plak: kurangkan minum manis, hihi)..


Sebenarnya petang semalam amik report card sek agama kakak einas.. alang2 jam baru masuk asar, kami pun gi la klinik gigi tu.. rupa2nya Dr belum sampai ade hal..so, kami pekena roti tisu dan ayam Tandoori.. air fresh oren dan milo ais.. makan bertiga pun semput nak perabis.. (perut kecik).. tunggu la sampai 5.30 ptg baru naik klinik... bawah tu jer kedai mamak tu...bersih kedai tu siap ade sijil anugerah kedai terbersih daripada Majlis Perbandaran Sepang lg... mujur la kami dah siap2 makan sebelum jumpe Dr.. sbb Dr tak bagi baba ngan kakak makan dulu untuk malam..




So, pesan mama untuk semua... rajin2la gosok gigi, flos gigi dan paling penting jumpe Dr gigi... hihihi



Akhir kata , mama tujukan lagu ni (lagu kakak mase tadika) untuk anak2 mama dan anak2 kecil diluar sana:



Bangun pagi, Gosok gigi

Cuci muka, Terus mandi

Pakai baju, Makan roti

Minum susu, senang hati....



Babai....
>

4 Tinta Kamu ...:

Fad said...

a'ah..pasan2 ko xpenah jmp dr gigi..hehe..teruja bc entry ni..nak tau nape?
sbb aku pun gi check up dentist gak smlm..haha..tp aku mmg selalu gi maa...takut mmg la..tp kena gi gak..sbb gigi aku sensitif...kurg kalsium..so kena jaga sgt wei..aku gi kat klang tu...dr chu n wong..tu kinik panel syabas...mahal sbb pakar..masa alongamin lum keje syabas lg aku suka gi ctu..dulu la byr mhl..tp skrg free..

MamaKaisah said...

hahaha...aku mmg sgt takut jmpe doc gigi. kcik2 dulu nk cabut gg mmg mintak g swasta sbb nk bius.. terpakse ayah aku bwk..adik2 aku rilek je bila ayah aku cbut gg diorg dgn benang...

tp, sejak smlm aku dah mula xtakut disbbkan einas rileks je cabut, jumpe doc gg....hikhik..

aku g kt salak ni..klinik gg izz dkt petronas pekan salak.. mujur abg aku bule claim ..hihi

Fad said...

bagus2..kinik gigi swasta mmg mhl..kwn aku scalling ley kena byr rm100..xpatut..hehe

MamaKaisah said...

aku g swasta la tu...mmg scalling kena rm100 ma.. rm60 lagi tuk ubat kumur2...hurm, xpe selagi bule claim..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
-:: Tinta Mama with Love ::-