Tuesday, 6 December 2011

Haram tetap Haram !! HP and Tabasco sauce

Greeting Text

Mungkin ramai yang masih tak perasan tentang pengesahan halal haram dari JAKIM bagi HP sauce dan Tabasco Sauce. So, pihak JAKIM dah keluarkan surat pengesahan ini. Diharap sahabat sekalian tidak lagi menggunakan produk ini. 

Sila rujuk surat di bawah ye :

http://sitik.wordpress.com

Wahai Sa’ad, perbaikilah (murnikanlah) makananmu, niscaya kamu menjadi orang yang terkabul do’anya. Demi yang jiwa Muhammad dalam genggamanNya. Sesungguhnya seorang hamba melontarkan sesuap makanan yang haram ke dalam perutnya maka tidak akan diterima amal kebaikannya selama empat puluh hari. Siapapun yang dagingnya tumbuh dari yang haram maka api neraka lebih layak membakarnya. (HR. Ath-Thabrani)
>

2 Tinta Kamu ...:

fiza said...

Saya dah buang. Tak buka lagi...alhamdulillah dpt info awal. Tapi klo nak beli burger kena hati² lah sbb kebanyakan pakai sos nih.

MamaKaisah said...

bgsla...tp kalau bli burger kat gerai2 yg murah2 tu dela depa guna sos ni. mahal kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
-:: Tinta Mama with Love ::-